torsdag 29. november 2012

Skoene mine

Jeg er litt i overkant interessert i sko selv, så da kan jo ikke dukkene mine ha det noe verre, selv om det fremdeles er jeg som har absolutt flest sko. :-) Det er mye enklere å finne sko til meg enn til dukkene. Kjøper nesten alle jeg kommer over. 


 
Her er "vinterskoene". De rosa er ikke helt etter min smak, men så er jo ikke jeg ei lita jente heller, så jeg tenkte det var bra for dukkene å ha noen ROSA støvler. De blå er vel mer en "joggesko", men det kan man jo bruke når været er bra. :-)


Og her har vi "sommerskoene". Sandalene tror jeg er fra Petitcollin, og de er kjøpt på lekebutikken Sprell for noen år siden. Det er de hvite skoene med sløyfer også.  De rosa og hvite øverst har jeg kjøpt på Riktige leker, tror det var en fransk merke (Corolle?). De er veldig godt laget i forhold til mye av det andre. Resten av skoene er Babyborn sko, tror jeg. Kjøpt over noen år tilbake.

Jeg har gitt bort noen sko underveis også. Husker spesielt noen sølvsko som var veldig fine! Nå høres det ut som om jeg angrer på at jeg har gitt dem bort, men det stemmer jo ikke helt. Jeg vil jo at de skal få et hjem for det er dukker og dukkemammaer som setter pris på dem. Innrømmer at det er litt vanskelig å gi glipp på skoene, men når de passer til et antrekk jeg har laget så får de jo være med i pakken. 

Jeg har ikke gitt meg med å kjøpe dukkesko, finner jeg noen fine så blir de med meg hjem!

3 kommentarer:

  1. :) Nå skjønner jeg hvorfor du spurte om sølvskoene. Jeg kjøpte dem på Toys R us. De hvite sandalene er min favoritt av de du viser her. De mørke rosa "støvlettene" kikka jeg også på i butikken, men endte opp med sølvskoene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Da skal jeg sjekke ToysRus. De hadde ingen interessante sist jeg var der, men prøver på nytt. Må vel innom for noen julegaver snart. :-)

      De rosa støvlettene er jo ikke mine favoritter, men det er nå støvler. Og de fleste småjenter elsker jo rosa.

      Du lager så mye fine dukkeklær nå, så jeg blir reint misunnelig. :-) Når jeg blir ferdig med prosjekter til jul skal jeg lage mer dukkeklær!

      Håper du koser deg med juleforberedelser og ikke stresser deg ut. :-) Jeg tar det med ro og prøver å kose meg, men jeg får jo ikke gjort så mye da. Blir nok jul samme hva. Vi skal ikke feire hjemme, så jeg kan ta det litt "slapt". :-))

      Slett
  2. Takk for kommentar hos meg ;) Ja stoff fra Josef Frank er absolutt mer oppnåelig. Du er utrolig dyktig med dukkeklærene. Hatten av for deg! Jeg samler med glede dukkeklær av god kvalitet som jeg kommer til min datter. Målet er å lage en liten garderobe inne i et skap en gang.. Hihi, en vakker dag :)

    Fortsatt fin kveld til deg.

    SvarSlett